neděle 31. ledna 2010

Get-PSNews |? {$_.Week –eq ‘04’}

Uplynulý týden byl opět nabitý zajímavý novinkami a také jedním velkým jubileem. Pro mne osobně se vše neslo v tónu Active Directory.

  • Můj oblíbený produkt – PowerGUI - se dočkal verze 2.0. Novinkou jsou snapshoty v administrační konzoli. Pokud vás zajímají další změny, můžete se podívat do release notes.
  • Začal jsem pracovat na dalším článku pro TechNet Flash, tentokrát na téma Active Directory. Proto se mi hodil další online meeting UKPSUG (UK PowerShell User Group), který se věnoval tématu Windows 2008 R2 AD cmdlets. Pokud již W2K8 R2 používáte, může se vám hodit Quick Reference Guide od Jonathana Medda.
  • Další témata meetingů UKPSUG jsou WMI & WQL (na ten se zvlášť těším) a Windows 7. Obojí z pohledu PowerShellu. Více na stránce Richarda Siddawaye.
  • A ještě jednou Richard – oznámil progres u jeho knihy PowerShell in Practice.
  • Další (velmi vítanou) novinkou je informace o další knize od Manning PublicationsPowerShell in Action, Second Edition. Prvních 15 kapitol je téměř hotovo a měly by být “circulated shortly”. Oproti původnímu plánu byly přidány tři nové kapitoly, takže zatím je celkem plánováno 19 kapitol a čtyři přílohy.
  • Třetí knihou v dnešním přehledu je PowerShell 2.0 TFM. E-book už je dostupný na stránkách Sapien Press. Pokud s PowerShellem začínáte, toto je dle mého názoru pro vás ta nejvhodnější kniha.
  • PowerShell Community Extensions jsou nyní ve fázi bety verze 2.0. Stahovat můžete přímo ze stránek PSCX.
  • Stejcz publikoval skript pro hledání překladu na slovnik.cz. Dost mě to potěšilo, protože jsme se o tomto skriptu před nějakou dobou bavili a já se u něho zasek :( Pokud chcete hledat překlady slov mezi angličtinou a češtinou, podívejte se na modul Translate.

Poslední příspěvek mne vedl z zamyšlení na téma “proč mám rád, když programátoři vytvářejí skripty”. Vzhledem k tomu, že mne ve škole programování nebavilo (dneska bych si kvůli tomu nejradši dal sám pár facek), doháním vše až nyní. Vím, že to je marná snha, ale čtení kódu po zkušenějším mne baví. Více v některém z dalších článků.

Doplnění: Pro samá písmenka jsem zapomněl zmínit to jubileum :( Můj oblíbený PowerScripting Podcast se dočkal epizody s pořadovým číslem 100! Gratuluji Halovi a Jonathanovi a děkuji jim za práci, kterou odvádějí. Jejich podcast byl pro mne impulsem, který mne nakopl v mém PowerShellovském bádání.

Žádné komentáře: